Náhradní plnění 2022

Náhradní plnění je jedna z možností splnění povinného podílu OZP zaměstnanců. Ten musí ze zákona plnit zaměstnavatelé, kteří mají více než 25 zaměstnanců. Tito zaměstnavatelé jsou povinni zaměstnávat 4 % osob se zdravotním postižením v poměru k celkovému počtu zaměstnanců. Týká se soukromých i státních společností a organizací.

Co je náhradní plnění?

Náhradní plnění je optimální způsob, jak splnit podíl zaměstnanců OZP povinný pro všechny soukromé a státní společnosti s 25 a více zaměstnanci.

Pro rok 2021 byla vyhlášena průměrná mzda za 1. až 3. čtvrtletí Českým statistickým úřadem ve výši 37 047 Kč. Právě s touto hodnotou je počítáno pro náhradní plnění na rok 2022.

 Kalkulačka náhradního plnění poskytuje orientační hodnotu pro náhradní plnění pro rok 2022. Již teď si můžete orientačně spočítat kolik ušetříte v roce 2022.

Možností jak splnit povinný podíl je hned několik

  1. Přímé zaměstnávání OZP, bohužel mnoho zaměstnavatelům předmět jejich podnikání tuto možnost zamezuje, stát proto zvolil alternativní možnosti.
  2. Finanční odvod státu za každou zdravotně postiženou osobu, kterou byste měli zaměstnávat, bez toho aniž byste dostali nějakou hodnotu protiúčtem.
  3. Náhradní plnění, oproti finančnímu odvodu státu, neodvedete pouze peníze do státní kasy, získáte navíc užitečné služby a zboží, jež uplatní každá firma.

Náhradní plnění od SIPADANU

Náhradní plnění připravujeme našim klientům na míru. Proto si nemusíte dělat starosti s nutnou administrativou spojenou s odběrem náhradního plnění. Pouze si vyberete ze širokých služeb naší společnosti, které budete pro náhradní plnění v roce 2021 chtít využít. O všechno ostatní se již postaráme my.

Výhody náhradního plnění

  • Splníte povinný podíl OZP zaměstnanců
  • Nemusíte zaměstnávat vlastní OZP
  • Vyhnete se finančnímu odvodu státu
  • Za své peníze získáte užitečné služby
  • Podpoříte osoby se zdravotním postižením

Jaké služby můžu v rámci náhradního plnění odebírat?

Nejvhodnějším řešením pro jakoukoliv společnost je odběr tzv. podpůrných činností. Každá společnost řeší na denní bázi úklid, zabezpečení, údržbu nebo office management. Taková činnost vyžaduje nejen finance na mzdy, ale je spojena i s řešením administrace, personalistiky a vyžaduje především čas. Čas je v dnešní době vzácný, a díky outsourcingu podpůrných služeb, ho můžete věnovat předmětu svého podnikání.

Profesionální společnost Vám zajistí například tyto služby:

Neváhejte a zažádejte si o odběr náhradního plnění co nejdříve. Splníte tak řádně povinný podíl a vyhnete se pokutě až ve výši 1.000.000 Kč.

Spočítejte si konkrétní výši náhradního plnění, využijte kalkulačku náhradního plnění.

Naším úkolem je vyřídit vše za Vás. Vložíme vše do „elektronické evidence" Ministerstva práce a sociálních věcí a na Vás bude jen odevzdat formulář „ohlášení plnění povinného podílu", který je nutné odevzdat do 15. února na Úřad práce ČR. To lze odevzdat v podobě elektronické nebo papírové.

Evidence z pohledu odběratele

Po vložení údajů o odebrané službě nebo zadané zakázce ze strany dodavatele obdrží odběratel automaticky generovaný potvrzovací e-mail. Tento email obdrží pouze v případě, že dodavatel uvede kontaktní email odběratele. V e-mailu je odkaz na aplikaci ENP. Jestliže chce odběratel prohlížet doklady na něj evidované a tyto doklady případně schválit, musí se do aplikace registrovat.

S prvním přihlášením do evidence náhradního plnění v rámci jednotného portálového řešení práce a sociálních věcí souvisí možnost předat pověření pro vkládání faktur a editaci údajů v aplikaci evidence náhradního plnění jiné osobě, než je vlastník náhradního plnění. Vlastníkem je v této souvislosti označen ten zástupce dodavatele/odběratele, jehož IČO či RČ figuruje na stránkách MPSV nebo datové schránce a je shodné s údaji dodavatele/odběratele v evidenci náhradního plnění. Vlastník se přihlásí a zaeviduje na novém portálu jako první. Následně může zadat pověřené osoby.

Více informací a postup zajištění registrace naleznete na portálu MPSV.

Reference bezpečnostní a úklidové agentury poskytující náhradní plnění

Přečtěte si ohlasy na práci bezpečnostní agentury SIPADAN. Můžete se podívat na naše současné či minulé zákazníky. Poskytujeme i služby pro náhradní plnění.

Další reference »

Kontaktujte nás pro zajištění bezpečnostních nebo úklidových služeb a náhradního plnění

Rádi s Vámi osobně probereme Vaše možnosti a doporučíme to nejlepší.

Tomáš Nováček

+420 602 257 767

Jaroslav Dolský

Výkonný ředitel

+420 725 739 016

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací...